מהו נוטריון, וכיצד ניתן להסתייע בו כדי לקבל אזרחות זרה?

rubin logo

מהו נוטריון ?

נוטריון הוא עורך-דין בעל ותק בעריכת-דין שאינו נופל מעשר שנים. לצורך קבלת מינוי כנוטריון צריך עורך-הדין להיות בעל רקורד אתי חיובי; עליו לעבור השתלמות מיוחדת ולקבל את רישיון ועדת הנוטריונים שליד משרד המשפטים. קודם להענקת רישיון הנוטריון מתפרסמת החלטת ועדת הנוטריונים להעניק רישיון נוטריון ברשומות.

מהן סמכויותיו של הנוטריון ?

סמכויות הנוטריון מוסדרות בחוק. סמכויותיו של הנוטריון הן משמעותיות והן תולדה של אמון העמוק שנותן המחוקק בנוטריון. לדוגמא, אימות חתימה של נוטריון מהווה ראיה מספיקה בהליך משפטי, כלומר, אין צורך בראיה נוספת למה שנכתב באישור הנוטריון כדי להוכיח את הכתוב בו. דוגמא נוספת, נוטריון מוסמך לאשר הסכם ממון שנערך לפני נישואין.  מלבד הנוטריון, רק לשופט של בית משפט לענייני משפחה קיימת סמכות דומה. עוד דוגמא, נוטריון רשאי לאשר חתימת מצווה על צוואה נוטריונית, ללא עדים נוספים לחתימת המצווה. לעומת זאת, כאשר עורך דין עורך צוואה, נדרשים שני עדים לעריכתה. ישנן דוגמאות רבות נוספות לסמכויותיו הנרחבות של הנוטריון, אך כדי שלא להאריך נסתפק באלו בלבד.

 מהו הקשר בין נוטריון לקבלת אזרחות זרה ?

לכאורה (ולכאורה בלבד) קיומה של זיקה בין נוטריון לקבלת אזרחות זרה, אינו עניין ברור מאליו. ברם, בפועל קיים קשר ישיר והדוק בין הנוטריון לקבלת אזרחות זרה. ובמה דברים אמורים.  אחד התנאים לקבלת אזרחות זרה הוא הצגת אסופה של מסמכים מסוימים לרשויות המדינה שאליה מבקשים להתקבל כאזרחים. בין המסמכים שמתבקשים מבקשי אזרחות זרה להציג נציין את אלה: תעודת יושר, תעודת נישואין, תעודת לידה, תעודת רווקות, תעודת בגרות, תעודה המעידה על תואר אוניברסיטאי, צילום תעודת זהות או דרכון של מבקש האזרחות וכו'.
הכיצד כל אלה מתקשרים לנוטריון? ובכן, אחת מסמכויותיו החשובות והבולטות של הנוטריון היא אימות נכונות תרגום. את המסמכים שיש להציג כתנאי לקבלת אזרחות זרה, בדרך כלל, חובה לתרגם ולאחר מכן יש לקבל את אישור הנוטריון על נכונות התרגום.

אולם, הנוטריון לא רק מאמת את נכונות התרגום. הוא גם בודק אם המסמך שהוצג בפניו אותנטי, באופן שהמדינה אשר מעניקה אזרחות תוכל להסתמך על המסמכים שמציג בפניה מבקש האזרחות בתור מסמכים נכונים ולא מזויפים.

כשמבקשים אזרחות זרה מומלץ לפנות לנוטריון דובר שפת המדינה הרלוונטית

מומלץ למבקשי אזרחות זרה לפנות לנוטריון, אשר דובר ושולט היטב בשפת המדינה שאליה מוגשת בקשת האזרחות. לדוגמא, כאשר מבקשים אזרחות בריטית, כדאי לפנות אל נוטריון לאנגלית, כלומר, נוטריון השולט היטב בשפה האנגלית. ללא שליטה בשפה הזרה הרלוונטית עלולות להיגרם שגיאות וטעויות באישורי הנוטריון. טעויות אלו עלולות לעכב את תהליך קבלת האזרחות ואף לסכל אותו לחלוטין.

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדין
שתפו בווצאפ
תמונה של עו"ד רובין

עו"ד רובין

נשמח לתת לכם שירות בעברית ובאנגלית. מעל 40 שנות ניסיון בעריכת דין. לייעוץ משפטי, חייגו: 02-563-77-68

מאמרים נוספים בתחום המשפטי